close

sTEVE2_05  

(照片來源:http://stephengilligan.com/index.html)

 

結束連續三天Dr. Stephen Gilligan的「生生不息催眠(Generative Trance0」初階工作坊

到了第三天,自己到了最佳的身心狀態

對於老師在結尾時所說的關於Millton Erickson的小故事好有感覺~

 

Dr. Gilligan說他是在大學時跟了Millton學六年的催眠

在還沒有成為Millton的學生之前,他想說自己是個窮學生,不知道要怎麼付學費

但是他心裡強烈的共鳴「這就是我要的!!」讓他沒有辦法忽視它

於是,他開口了,詢問Millton可不可以成為他的學生?學費是多少?

Millton用他特有、緩慢的音調說(Gilligan模仿Millton的聲音):「你可以成為我的學生,不用給我一毛錢」

「你能夠回饋我的,就是把你在這邊所學到、對你有幫助的東西,傳承出去」

Dr. Gilligan說這對於當時是窮學生的他,是一個好大的恩惠!

不只Dr. Gilligan,其他幾位跟著Millton學習的學生,就住在Millton家裡的會客室,而且都沒有付學費

Dr. Gillgan說,「而且他還送給我最棒的禮物,是愛。Millton出於“愛”做這些事情。」

 

當我聽到這裡時,我的眼眶紅了,因為我真的可以感受到Millton好濃的愛,以及Gilligan好濃的愛

他們無私、真誠的愛,引起我內心深深的共鳴~

 

最後,Gilligan送給大家Rumi的詩“Say Yes Quickly"

 

Forget your life. Say "God is Great." Get up. 

You think you know what time it is. It's time to pray. 

You've carved so many little figurines, too many. 

Don't knock on any random door like a beggar. 

Reach your long hands out to another door, beyond where 

you go on the street, the street 

where everyone says, "How are you?" 

and no one says "How aren't you?" 

Tomorrow you'll see what you've broken and torn tonight, 

thrashing in the dark. Inside you 

there's an artist you don't know about. 

He's not interested in how things look different in moonlight. 

If you are here unfaithfully with us, 

you're causing terrible damage. 

If you've opened your loving to God's love, 

you're helping people you don't know 

and have never seen. 

Is what I say true? Say yes quickly, 

if you know, if you've known it 

from before the beginning of the universe. 

-- Version by Coleman Barks 

"Open Secret" 

Threshold Books, 1984 

 

當中的兩句:

“If you've opened your loving to God's love, 

you're helping people you don't know 

and have never seen. ”

如果你打開你的心懷,朝向神的愛,

你就在幫助你不認識、從未見過的人

 

似乎回答了我昨天在心裡的問題,安撫了我的焦躁

 

而Gillgan最後再送的幾句詩,彷彿是在對著我說的。

跟你/妳分享:

 

 

The breeze at dawn has secrets to tell you.

Don’t go back to sleep. 

  

You must ask for what you really want.

Don’t go back to sleep.

 

People are going back and forth across the doorsill

where the two worlds touch.

 

The door is round and open.

Don’t go back to sleep.

 

–Rumi

 

(已經覺醒的人)

黎明的微風祕密地告訴你

不要沈睡回去

你必須要求你真正渴求的

不要沈睡回去

人們在兩個世界交界處上的門檻上來回徘徊

門是巨大而敞開的

不要沈睡回去

                                —魯米

 

 

相較於去年,今年再上Dr. Gilligan的課

雖然少了初次見面的驚歎

但是卻能更敞開地練習各種技巧

並且也開始體會、享受生生不息催眠的好處和有趣

 

因此,帶著Millton和Gillgan深深的愛和期望

未來,我也將以寫文章、做個案、開工作坊的方式

將這些美好的技巧、深深的人性關懷信念分享出去

 

期待各位一起來享用潛意識的美好~

arrow
arrow
    全站熱搜

    Solana 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()