close

前幾天,有一位朋友問到我要如何放下虧損的經驗
我想,這樣的經驗可能大家或多或少經歷過,分享出來或許有些幫助,因此,分享一下我的回答:
---------------------------------------------------

Q:對於虧損要如何放下?如何才能趕快再賺回來?禁不住的對某人感到厭惡憤怒。

A:當你問我這個問題時,我去回想我自己生命中被某人虧損的經驗

我沒有完全地恨那個人,因為當我想起這件事的原初,我也有自己的貪念在裡面。如果不是因為我自己有一些慾望,想要達成某些利益,這件事情不會發生。

我們永遠只能為自己的生命負責
如果你想要為自己的生氣負起責任,採取行動,追討損失,那是因為你為自己的生氣負責。
但你也要為自己所採取的行動負起責任,無論結果是什麼,面對和接受那些結果。

而至於要如何把錢賺回來:好好地工作,錢自然會來

事實上,當我在回答你的問題,想起那個經驗時,我發現我還是很憤怒的。這個情緒儲存在我們的海底輪。如果有機會藉由身體的工作(肢體、舞蹈工作坊)讓這個情緒出來,我會去做。做完之後,我會感到自己更完整、更有力量。

Few days ago, a friend asked me how to let go of experience of loss.
I think probably most people have this kind of experience. It might be useful to share my way to respond.
So, here it is:

Q: How to let go of loss? How to make money back? I can’t help to feel resentful toward someone.

A: When you asked me this question, I tried to look back my own experience about loosing money because of someone.

I don’t totally hate that person, because when I look back the origin of this event, I see my own desire inside of it. If it’s not because I was greedy, I wanted to get some benefits from it, it wouldn’t happen.

We always can only be responsible for our own life.
If you want to be responsible for your anger, to take action, try to get your loss back, that’s because you want to be responsible for your anger.
But you need to be responsible for the consequences of your action, too. No matter what the results will be, you need to face and accept those consequences.

As for how to make money back, well, go to work properly, then money will come.

In fact, when I answer your question, when I think of that experience now, I find I am still angry. This feeling of anger is stored in our root chakra. If I have a chance to let this anger go by body work, I will do. After doing that, I will be more complete and powerful.

arrow
arrow
    全站熱搜

    Solana 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()